2024. április 18.

S. Hidasi Gabi

 S. Hidasi Gabi 

"“Ha táncolsz, élsz…ha élsz, táncolsz.” (Heidi Groskreutz)

1990-ben kezdtem táncolni. Elsőként jazz-balettet, hip-hop-ot, és társastáncot tanultam, aztán 1995 februárjában az akkor még a Belvárosi Ifjúsági Házban működő Ötórai Teán láttam először boogie-woogie-t táncoló párokat, és ez az élmény meghatározta táncos pályafutásomat. 

1995 nyarán Komlósy Péter (KoPé) tánctáborában kezdtem el tanulni a boogie-woogie-t, KoPé csapatában táncoltam egészen 1997 őszéig, és ezalatt az idő alatt aktívan versenyeztem Hobby Rock And Roll és később Boogie-Woogie kategóriában. 
1997 őszén csatlakoztam a Nagy Attila és Mészáros Krisztina által vezetett Dance Step Team TE csapatához és ezzel egyidőben Várszegi Balázzsal kezdtem el versenyezni, akivel szép sikereket értünk el (Hobby Rock and Roll Magyar Kupa és Eredménylista 1. hely, 1998). Ugyanebben az évben a műfajban aktív táncosok szavazatai alapján megkaptam a "Legjobb női táncos" elismerést is.  

Rövid kihagyás után a Csőszi Móni és Kramarik Endre által vezetett Gepárd KTSE keretein belül Vasadi Ferenccel kezdtem el táncolni 1999-ben, akivel számos nemzetközi versenyen vettünk részt. Első nemzetközi versenyünkön, 2000-ben Toulouse-ban 98 induló pár közül 14. helyezést értünk el, 2002-ig tartó versenyzésünk során voltunk Magyar Bajnokság 3. helyezettek (2000) és Világkupa 13. helyezettek is (Neuhausen, Svájc, 2000). 
Az egyesület megszűnése után az Oktogon TCE- hez csatlakoztunk.  2002-2004 között Ludányi Levente volt a táncpartnerem, akivel az Oktogon TCE színeiben versenyeztünk, Jóri Rita és Balásy Ádám vezetése alatt. 2004-től 2006 végéig Balásy Ádámmal indultam boogie-woogie versenyeken, és számos sikerünk között vele értem el legjobb verseny eredményeimet: 2006-ban Magyar Bajnokok lettünk és WRRC Világkupán 7. helyezést értünk el, azaz világversenyen döntőben, az akkori legnagyobb boogie táncosokkal táncolhattunk együtt.  

2004-ben elvégeztem a Testnevelési Egyetemen indított boogie-woogie oktatói tanfolyamot. 
2008 -2009-ben az Oktogon TCE boogie-woogie versenyző edzéseit vezettem. 2004 -2005-ben részt vettem a Magyar Tánc Szövetség által szervezett Boogie-Woogie pontozói képzéseken, 2005-ben pontozói vizsgát is tettem, bár az aktív versenyzés miatt pontozóként csak keveset tevékenykedtem. 
2006-2010 között a Szmrecsányi Ildikó és Dákai Tamás által vezetett Ritmus Táncszínház táncosaként más táncokban is (lindy hop, charleston, balboa) kipróbáltam magam és rendszeres fellépéseink során kamatoztattam az újonnan tanultakat. 

A gyerekeim megszületését követő hosszabb kihagyás után a tánc és különösen a boogie iránt érzett szenvedélyem nem hagyott nyugodni, így 2017 őszén elkezdtem boogie-t tanítani Cserép Janival, remélve, hogy sokaknak át tudom adni a tánc és a  boogie-woogie iránti lelkesedésemet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése